ممنوع کردن گواهی سپرده در مقابل خرید املاک

ممنوع کردن گواهی سپرده در مقابل خرید املاک

در این مطلب می خواهیم در مورد ممنوع کردن گواهی سپرده در مقابل خرید املاک و نظر سراج در مورد دنبال کردن موضوع واگذار کردن املاک توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه کنیم . در بعضی از نهاد ها هستند با اینکه مجوز رسمی در این زمینه دارند شروع به دادن گواهی سپرده در مقابل خرید املاک کرده اند . در ادامه با توضیحات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

ممنوع کردن گواهی سپرده در مقابل خرید املاک

ممنوع کردن گواهی سپرده در مقابل خرید املاک

بانک مرکزی گفته است: بر حسب بازبینی های صورت گرفته و اطلاعات دريافتي، تعیین شده است که بعضی نهادهاي پولي فاقد مجوز از بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، نظير تعدادي از تعاوني‌هاي اعتبار موسوم به موسسات مالي و اعتباري، آغاز به دادن گواهي سپرده در مقابل خريد املاک و مستغلات مشتريان مي کنند. به همین منظور نهادهاي ذکر شده اموال مشتريان را بعدا با قيمتي بيشتر از ارزش متعارف خريداري نموده و در مقابل بهاي اموال خريداري شده نسبت به دریافت گواهي سپرده با نرخ‌هايي بيشتر از سقف سود علي‌الحساب اعلامي از طرف بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اقدام می نمایند. اقدام مزبور با قانون عمليات بانکي بدون ربا (بهره) و دیگر مقررات موضوعه، مغاير می باشد، چرا که باز کردن حساب سپرده يا صدور گواهي سپرده در نظام بانکي کشور می بایست در قبال گرفتن وجه نقد از مشتريان انجام شود.

به نظر می آید که اجرای چنين اقداماتي به وسیله اين نهادها، به علت مشکلات نقدينگي آن ها يا انجام عمليات متقلبانه باشد که به هر شکل هيچ وجه مورد تائيد بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران نمی باشد و مسئوليت عواقب ناشي از اين امر به شکل مستقیم بر عهده نهادهاي ذکر شده و دارندگان اين گونه گواهي‌هاي سپرده خواهد بود. پس از هموطنان تقاضا مي‌شود ضمن حفظ هوشمندي، از فروش املاک و مستغلات خود به چنين نهادهايي امتناع کرده و منابع مالي خود را با مخاطره جدي مواجه نکنند.

نظر سراج در مورد دنبال کردن موضوع واگذار کردن املاک

ناصر سراج در جمع خبرنگاران گفته است: سازمان بازرسی کشور در مسائل زیست محیطی ورود کرده است و گزارش‌های آن را به مراجع ذی صلاح ارائه کرده ایم. آلودگی هوا و چاه‌های غیرمجاز از جمله مسائل زیست محیطی می باشد که به آن ورود کرده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد فعالیت پروژه های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: در هر جا که مشکلی وجود داشته باشد و کاری خلاف قانون انجام شود، وارد می شویم و قطعا در زمینه پروژه های انتقال آب هم ورود خواهیم کرد.

سراج در جواب به پرسش مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد سازمان بازرسی در برخورد با موضوع واگذاری املاک شهرداری مثل مسئله حقوق های نامتعارف عمل نکرده است، بیان کرد: کاری به شهرداری و هر نهاد غیر از آن ندارم. هر پروژه‌ای را که آغاز می کنیم تا پایان دنبال می‌کنیم تا به انتها برسد، حال در هر دستگاهی که میخواهد باشد.

او با اشاره به پیگیری موضوع واگذاری املاک گفت: امکان ندارد که برنامه را در میان راه آزاد کنیم. در زمینه مسائل و تخلفات مطرح گردیده در مورد شهرداری تهران توضیحات خود را در سایت سازمان بازرسی ارائه کرده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کشور در جواب به پرسش خبرنگاری در زمینه ورود سازمان بازرسی به موضوع الگوی تازه قراردادهای نفتی هم بیان کرد: در این زمینه ورود کرده‌ایم و جلساتی داشته‌ایم تا ان شاءالله بعضی موراد اصلاح گردد.

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.