عکس العمل رئیس اتحادیه مشاوران املاک به بیشتر شدن قیمت وام مسکن

عکس العمل رئیس اتحادیه مشاوران املاک به بیشتر شدن قیمت وام مسکن

در این مطلب می خواهیم در مورد عکس العمل رئیس اتحادیه مشاوران املاک به بیشتر شدن قیمت وام مسکن  و گزارش مرکز آمار از قیمت املاک کلنگی توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. رئیس اتحادیه کشوری در این زمینه گفته است که افزایش مبلغ وام باعث افزایش خانه ها ندارد و فقط بازار مسکن رونق پیدا می کند . در ادامه با توضیحات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

عکس العمل رئیس اتحادیه مشاوران املاک به بیشتر شدن قیمت وام مسکن

مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در گفت‌وگوی گفته است: بیشتر شدن مبلغ وام خرید مسکن برای جوانان به 50 میلیون تومان اثری در بیشتر شدن قیمت مسکن ندارد چون که 50 میلیون تومان اثری در خرید یک واحد خانه ندارد و فقط بازار را از وضعیت رکود بیرون می آید و با عث رشد بازار می شود.

او  اضافه کرد: ارائه 25 میلیون تومان به هر یک از اشخاصی که ازدواج کرده اند در شهرهای کوچک کمک خوبی برای خانه‌دار شدن آنها می باشد ولی  در شهری هم چون بیشتر شدن قیمتی را ایجاد نمی‌کند.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با گفتن اینکه بیشتر شدن مبلغ وام خانه برای قشر اندکی از جامعه می باشد که اثر چندانی در بیشتر شدن  هزینه ها ندارد، بیان کرد : همواره می بایست تسهیلات خانه وجود داشته باشد تا قدرت خرید مردم بیشتر شود.

قلی خسروی اضافه کرد: چنان چه بازار با رکود همراه شود و اشخاصی بر این رکود دامن بزنند و دولت هم تسهیلاتی برای خرید خانه عرضه نماید بازار خانه بیشتر از قبل با رکود مواجهه خواهد شد.

او اعتقاد دارد: بیشتر شدن قیمت در سال قبل بیش از جهش قیمتی دو دوره پیش بوده پس بالاترین تاثیر را بر بازار مسکن قرار داده است.

به بیان رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک هدف دولت یازدهم، ثبات سیاسی و در پی آن ثبات اقتصادی می باشد که در حال حاضر در حال اجرا می باشد.

او با اشاره به اینکه احتمال دارد سال آینده بازار مسکن با کمی افزایش قیمت مواجه گردد، بیان کرد: این افزایش قیمت از تورم سالانه گرفته می شود و ارتباطی به اعطای وام و تسهیلات ندارد.

قلی‌خسروی تاکید داشته: هر سال مراحل طبیعی تورم در مسکن اتفاق می افتد که در صورت ایجاد تورم در سال آینده نایستی بیشتر شدن وام مسکن را به 50 میلیون تومان مقصر این افزایش قیمت بدانیم.

مرکز آمار گزارشی از قیمت املاک کلنگی داده است

باز بینی معمله های ثبت شده در سامانه اطلاعات مديريت معامله ها املاك و مستغلات كشور در نيمه اول ۱۳۹۳ براي همه استان های كشور كه به وسیله مركز آمار ايران صورت گرفته است، نشان مي‌دهد: میانگین قيمت خريد و فروش هر مترمربع زمين يا ملک خانه های مسكوني كلنگي  معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در تمام کشور ۷۲۴۸ هزار ريال بوده است كه نسبت به دوره گذشته ۱.۰ ٪ کم شده است و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶.۹ ٪ بیشتر شده است.

میانگین قيمت خريد و فروش هر مترمربع زيربناي واحد مسكوني معامله گردیده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در تمام کشور ۱۴۳۳۰ هزار ريال بوده است كه نسبت به دوره گذشته ۰.۹ ٪ بیشتر شده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱.۳ ٪ کم شده است.

میانگین اجاره ماهیانه به‌علاوه سه ٪ وديعه پرداختي برای اجاره يك مترمربع زيربناي مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در تمام  کشور ۷۳۰۰۳ ريال بوده است كه نسبت به دوره گذشته ۱۰.۱ ٪ و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸.۹ ٪ بیشتر شده  است.

مطالب مرتبط:

خرید آپارتمان در اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.