جدیدترین نرخ كميسيون بنگاه‌ها براي رهن و اجاره و خريد، فروش،

جدیدترین نرخ كميسيون بنگاه‌ها براي رهن و اجاره و خريد، فروش،

در این مطلب برای شما دوستان عزیز جدیدترین نرخ كميسيون بنگاه‌ها براي رهن و اجاره و خريد، فروش، را برای شما آماده کرده ایم. این نرخ جدیدترین نرخ کمیسیون هستش که ما در اینجا برای شما درج کرده ایم ، و شما می توانید با توجه به این نرخ معمالات خود را از جمله رهن و اجاره و خريد، فروش، انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید.

جدیدترین نرخ كميسيون بنگاه‌ها براي رهن و اجاره و خريد، فروش،

جدیدترین نرخ كميسيون بنگاه‌ها براي رهن و اجاره و خريد، فروش،

تبصره 1 ماده 31 نظام صنفی اتحادیه:

بنا به تبصره 1 ماده 31 قانون نظام صنفي اتحاديه به ازاي خدماتي كه عرضه می کند، این حق را دارد که دستمزد خود را بگیرد و از ایجا كه اين سامانه به مشاوران املاك خدمات می دهد و آنها را مدیریت مي‌كند، همین طور هم اتحاديه مجاز به گرفتن دستمزد می باشد.

 رييس اتحاديه کل کشور گفت: با بنگاه‌داراني كه اقدام به بیشتر کردن حق كميسيون خود نمایند و همین طور با اشخاصی كه می خواهند اختلال ایجاد کنند، و همچنین می خواهند قيمت‌ بازار مسكن را بیشتر کنند، برخورد جدی با آنها می شود.

 مصطفي قلي خسروي در گفت‌وگوی جواب به اين پرسش كه آيا با شروع قانون هدفمندکردن يارانه‌ها حق كميسيون مشاوران املاك بیشتر خواهد شد؟ تصريح نمود: ‌بنا به دستور وزير بازرگاني و وزارت بازرگاني براي اتحاديه‌ها بخش‌نامه‌اي صادر گردیده مبني بر اينكه حق بیشتر شدن نرخ كالا و خدمات را ندارند و در صورتی که این کار را انجام دهند با آنها برخورد خواهد شد.
خسروي با بيان اينكه با انجام هر قرارداد مشاوران املاك می بایست مبلغ هشت هزار تومان را به حساب اتحاديه كشوري واريز نمایند، اصلاح كرد: طبق تبصره 1 ماده 31 قانون نظام اتحاديه به ازای خدماتي كه عرضه می گردد، مي‌تواند دستمزد خود را بگیرد و از آن جا كه اين سامانه به مشاوران املاك خدمات می دهد و آنها را مدیریت مي‌كند، اتحاديه مجاز به گرفتن اين دستمزد می باشد.

بالاترین نرخ کارمزد مشاوران املاک:

او در مورد بالاترین نرخ خدمات كارمزد واحدهاي مشاوران املاك تصريح نمود:

– براي معامله املاك تا 30ميليون تومان از هر طرف معامله 0.5 ٪ هزینه مورد معامله، براي معامله های املاك تا 50 ميليون تومان براي تا 30ميليون تومان اول 0.5 ٪ و براي مازاد آن نسبت به مبلغ مازاد از هر طرف معامله 0.75 ٪،
 – براي معامله ی املاك بيش از 100 ميليون تومان، براي تا 100 ميليون تومان آن طبق بندهاي 1 و 2 و 3 مصوبه مذكور و براي مازاد آن ميزان 0.25 ٪ به عنوان كارمزد از طرفین معامله دريافت مي‌شود.
– براي معامله ی املاك از 50 ميليون تومان تا 100 ميليون تومان براي تا 30 ميليون تومان اول 0.5 ٪ و مازاد آن تا 50 ميليون تومان 0.75 ٪ و براي مازاد آن 0.5 درصد از هر طرف معامله،
رييس اتحاديه کل کشور مشاوران املاك بیان کرد: در معامله ها اجاره يك چهارم اجاره ماهانه از در طرف معامله و در معاملات رهن، كارمزد دريافتي بر مبناي يك چهارم ميزان اجاره بهاي ماهانه از هر طرف معامله گرفته خواهد شد.

در صورتی که خانه را خودمان پیدا کرده باشیم

این حق‌ کمیسیون‌ها در صورتی پرداخت می گردد که بنگاه‌دار خانه ذکر شده  را به مشتری معرفی نموده است. در غیر اینصورت آنها تنها می توانند از شما دستمزد نوشتن قرارداد را بگیرند که به طور معمول به حد نصف مبلغ حق‌کمیسیون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.