عکس العمل مشاوران املاک به یک بند از قانون قیمتهای جدید مسکن

عکس العمل مشاوران املاک به یک بند از قانون قیمتهای جدید مسکن

در این مطلب می خواهیم در مورد عکس العمل مشاوران املاک به یک بند از قانون قیمتهای جدید مسکن برای شما بگیم . همان طور که می دانید در قانون های جدیدی که تصوییب شده است تمامی اسناد باید از طریق دفتر های اسناد رسمی ثبت شوند و این قانون باعث شده که بنگاه ها در این مورد اعتراض کنند. در ادامه با توضیحات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

عکس العمل مشاوران املاک به یک بند از قانون قیمتهای جدید مسکن

عکس العمل مشاوران املاک به یک بند از قانون قیمتهای جدید مسکن

در آخرین نوشته های آیین‌نامه اجرایی قانون پیش فروش خانه که برای تصویب نهایی در کمیته اصلی کمیسیون لوایح و ابلاغ به وسیله هیئت های دولت فرستاده شده است، قرارداد پیش‌فروش خانه می بایست به شکل رسمی از طریق دفترهای اسناد رسمی تنظیم گردیده و منعقد می گردد و خلاصه آن در دفتار ثبت احوال ثبت شود.

با این حساب، درست کردن قراردادهای پیش فروش مسکن در بنگاه‌های املاک ممنوع می باشد و مشاورین املاک بعد از اجرای مشاوره شفاهی می بایست دوطرف معامله را به دفتر های ثبت احوال برده و برای تنظیم سند راهنمایی کنند.

یکی از بنگاهداران املاک در جنوب تهران در مورد آیین‌نامه اجرایی پیش‌فروش خانه گفته است: مسئولانی که هم چین تصمیمی برای بنگاهداران املاک اعلام نموده اند می بایست بدانند که با اجرا کردن این قانون مشاوران املاک حتی برای معرفی فایل پیش فروش به مشتری از دوطرف دستمزد می گیرد.

همچنین در ادامه گفت: چنان چه قرار باشد بنگاه املاک تنها پیش فروشنده و پیش‌خریدار را به همدیگر معرفی نماید و دفتر ثبت احوال حق کمیسیون عقد معامله را بگیرد حتما هیچ بنگاهداری واحدهای پیش فروش را فایل نخواهد نمی کند.

ضمناً این مشاور املاک تاکید نمود: 100 ٪ معتقدیم که اتحادیه مشاوران املاک به حمایت از مشاوران املاک به این طرح انتقاد می کند مگر در صورتی که به منظور مشاوره دو طرف، دستمزدی بر حسب حق کمیسیون یا قیمت ملک برای بنگاهدار مشخص گردد.

ضمناً، مشاور املاکی در تهران در مورد این طرح گفته است: به طور معمول مالکانی که واحدشان را به بازار پیش فروش معرفی می کنند پول احتیاج  دارند، با این وضع پیش فروشنده ها با معرفی واحدشان به بازار پیش فروش انگیزه پیدا می کنند و از مشاوران املاک تقاضای کمک خواهند کرد. حال چنان چه این گونه باشد مشاور املاک برای این دسته از مالکان مشتری پیدا کنند، ولی سود این خدمت عایدشان نگردد، بنگاهداران از چنین خدمتی دست خواهند کشید و طور حتم به علت اینکه تحقق خواسته پیش فروشنده به دست مشاوران املاک است. در هر صورت بنگاهداران را در جریان معاملات خود خواهند داد.

توصیه مشاوران املاک به خریداران مسکن

امروزه که بازار خانه روی ریل تدریجی رونق پیدا کرده است و  با توجه به تنوع سبد تسهیلاتی که برای خرید خانه در اندیشه وجود دارد تقاضا دهندگان مصرفی در بازار مخصوصاً متقاضیان مسکن اولی می‌توانند به خرید خانه اقدام نمایند. در حال حاضر دو نوع تسهیلات خرید خانه از سوی بانک عامل بخش مسکن برای در خواست کنندگان وجود دارد.

نوع اول تسهیلات با قیمت ارزان صندوق پس‌انداز مسکن یکم می باشد که برای درخواست کنندگان مسکن اولی در نظر گرفته شده است. نرخ سود این تسهیلات در محدوده بافت فرسوده شهری برابر ۶ ٪ و برای دیگر نقطه های شهری برابر ۸ ٪در نظر گرفته شده است. همچنین، تسهیلات اوراق خرید خانه هم با نرخ سود ۵/ ۱۷ ٪ و دوره بازپرداخت ۱۲ ساله هم برای در خواست کنندگان پرداخت می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.