چرا متقاضیان به مناطق پایین تر کوچ می کنند؟

چرا متقاضیان به مناطق پایین تر کوچ می کنند؟

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه چرا متقاضیان به مناطق پایین تر کوچ می کنند؟ توضیحاتی را در این زمینه برای شما ارائه کنیم . در حال حاضر بازار مسکن شرایط سختی را سپری می کند. از این رو درخواست کنندگان با توجه به این شرایط سعی می کنند به منطقه های پایین شهر روی بیاورند. در ادامه توضیحات کامل تری در این زمینه برای شما قرار داده ایم پس با ما همراه باشید.

چرا متقاضیان به مناطق پایین تر کوچ می کنند؟

بازار مسکن این روزها شرایط ویژه ای را طی می‌کند. بر عکس سال های قبل که این بازار حدودا در رکود مطلق به سر می‌برد، در این ماه‌ها بازار مسکن با دو افزایش ناگهانی قیمت مواجه گردیده است . فعالان بازار از افزایش اول به عنوان بازگشت رونق به بازار یاد نمودند ولی جهش دوم قیمت که علت واقعی اقتصادی هم نداشت هم فروشندگان و هم مشتری را با نگرانی رو به رو کرد. برای بررسی شرایط حال حاضر بازار مسکن با مهدی روانشادنیا رئیس دانشکده عمران و معماری دانشگاه علوم تحقیقات برای گفت‌وگو نشستیم.

روانشادنیا در گفت‌وگوی در زمینه زیاد شدن قیمت خانه از اول سال جاری گفته است حتما به علت قیمت های کاذب به وجود آمده است، بازار مسکن در ماه‌های آتی و در نیمه دوم سال وارد رکود عمیق می شود و عده‌ای در دامن زدن بر بیشتر شدن قیمت‌ها نقش دارند.

او ادامه داد: بیشتر شدن هزینه مسکن در مناطق 2، 4 و 5 قابل ملاحظه بوده ، ولی در این منطقه ها هم با کاهش 17 ٪ معامله ها گزارش شده است.

روانشادنیا اعتقاد دارد که افزایش قیمت مسکن در این منطقه ها موجب شده تا درخواست کنندگان خرید از این منطقه ها کوچ نموده و به مناطق زیرتر مثل منطقه های 10 و 12 مهاجرت نمایند و در این منطقه ها در پی خرید خانه باشند. او هم چنین با اعتقاد بر اینکه افزایش قیمت خانه در 5 سال قبل به نسبت دیگر کالاها از افزایش پایین تری برخوردار گردیده گفته است دولت بهتر است از طریق رسانه ها مردم را از هجوم برای خرید مسکن آن هم در برخی مناطق خاص آگاه کند.

وی در خصوص اینکه تا چه حد افزایش قیمت مسکن به مشاوران املاک بر می گردد گفته است: چنان چه یک پژوهش در زمینه دلیل تعداد زیاد  مشاوران املاک در منطقه های 2 و 5 انجام شود می توان در این زمینه اظهار نظر بهتری داشت .

تفصیلی در گفتگوی با مهدی روانشادنیا عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران را با هم می خوانیم:

*افزایش قیمت مسکن در منطقه های 2، 4 و 5 قابل ملاحظه است

آیا افزایش قیمت مسکن از اول سال جاری باعث کم شدن قدرت خرید و رکود سنگین مسکن نمی شود؟

روانشادنیا: حتماً به علت هزینه های کاذب به وجود آمده، بازار مسکن در ماه‌های آتی و در نیمه دوم سال وارد رکود عمیق می شود. بعضی در دامن زدن بر افزایش هزینه ها نقش دارند و افزایش قیمت مسکن در منطقه های 2، 4 و 5 قابل ملاحظه است، ولی در همین منطقه ها هم کاهش 17 ٪ معامله ها گزارش شده است.

 علت مهاجرت این اشخاص از این منطقه ها برای چه بوده است؟ 

روانشادنیا: زمانی که قیمت مسکن در منطقه های 4 و 5 به یکباره بیشتر شده و قدرت خرید کم شده است ، در خواست کنندگان مسکن برای حفظ قدرت خرید مجبور می شوند که برای خرید مسکن به منطقه های که دولت تسهیلات با نرخ سود پایین تر پرداخت می‌کند مراجعه نمانند، بنابر این منطقه های که مثل منطقه های 10 و 12 که دارای بافت فرسوده می باشد و تسهیلات با نرخ سود 6 ٪ اعطا می گردد بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

 

مطالب مرتبط:

خرید آپارتمان در اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.