چند خصوصیت یک مشاوره املاک خوب

چند خصوصیت یک مشاوره املاک خوب

در این مطلب می خوایم شما را با چند خصوصیت یک مشاوره املاک خوب آشنا کنیم . این روزها مشاورین املاک زیاد شده اند و برای اینکه بتوانید خود را از بین مشاورین املاک بالا بکشید و توی این شغل موفق شوید باید یکسری ویژگی خاصی داشته باشید. ما در اینجا سعی کرده ایم برای اینکه یک مشاور املاک خوبی باشید یکسری ویژگی ها را برای شما آماده کرده ایم که شما باید این خصوصیات را یا در خودتان حفظ کنید و یا به وجود بیاورید.

چند خصوصیت یک مشاوره املاک خوب

چند خصوصیت یک مشاوره املاک خوب

شغل اولتان مشاوره املاک باشد

در این کار عمده فعالان در سطح مدیریت بنگاه ها، بازنشسته شغل های غیر موثر در سطوح کارمندی هستند. در قسمت پایین یعنی لایه مشاوران املاک –اشخاصی که در پشت میز بنگاه ها جواب گوی مشتری و فروشنده هستند هم معمولا تیم های سنی جوانی هستند که یا پشت کنکور مانده اند یا اصلا علاقه ای به تحصیل دانشگاهی ندارند. به شکلی که قشر دانشجوی کاسب در بنگاه مسکن به خیلی کم پیدا می شود. این وضعیت باعث شده در بنگاه های مسکن نوعی فعالیت صوری و ظاهر آن چه می بایست به وسیله مشاوران املاک صورت گیرد، رخ دهد. البته تیم های تحصیلکرده در رشته های حقوق یا مدیریت تجاری هم در ردیف مدیران بنگاه ها هستند که این تیم یکی از برترین روش های بازاریابی را در بازار مسکن پیاده می کند. این که شما شغل اولتان مشاور املاک باشد یا نه، بر روی فروش شما خیلی اثر گذار است .

شروع کننده بحث نباشید بلکه شنونده باشید

بدترين کار در مشاوره املاک اين است که بدون اين که از احساسات و تفکرات مشتري اطلاعي کسب کرده اید شروع به صحبت کردن زدن و رهنمود بکنيم، پس مشاور املاک خوب همواره اول شنونده گوش می دهند. بزارید مشتريان حتي از مشکلات بازار ملک و مسکن گله و شکايت بکنند ,اما هيچ موقع صحبت آن ها را قطع نکنيد. خود را در نقش يک مشاور براي حل مشکل مسکن مشتري خود ببينيد.

برای مشتری، ملک پیدا نکنید برای ملک، مشتری پیدا کنید

رسم کهنه مشاوران املاک در این بازار اینگونه می باشد که مشاور املاک به جای این که برای مشتری ملک پیدا کند، برای ملک مشتری پیدا می کند. ما باید یاد بگیریم که به هر روشی که شده مشتری را مجاب به خرید ملک مورد نظر خود نکنیم. با یکسری کلمه های مردم پسند و مشتری جذب کن هم چون «ملک اکازیون است»، «چنان چه نخرید از دستتان خواهد رفت »، «طرف پول لازم است و می توانید ملکش را قیمت پایین خریداری کنید»، «قیمت ها آغاز به بالا رفتن می کند، باید عجله کنید» و در پایان «برتربن آپارتمان محله را برای شما خریده ایم» خریداران ملک به شکل ناآگانه جذب نکنیم چرا که برای هر مشتری، با توجه به وسع مالی و شان اجتماعی ملک مناسبی توصیه کنیم.

در زمین فروشنده مِلک، توپ نزنید

آن چه که در حال حاضر در اکثریت قریب به اتفاق بنگاه های مسکن مرسوم است ، حرکت از ته خط به سرخط می باشد. مشاوران املاک عادت کرده اند در زمین فروشنده ملک توپ بزنند به این شکل که بازاریابی هایشان را به وطر کامل به نفع مالک یکطرفه کرده اند. مشاوران املاک عادت کرده اند قیمت مسکن را از روی آن چه فروشنده می گوید، مشخص می کنند و این روش اشتباه در قیمت گذاری، در حال حاضر موجب شده نوسان های غیرمنطقی قیمت مسکن شده است تا جاییکه در سال های نه چندان دور، آنچنان حبابی وارد قیمت ملک گردید که بخاطر ناتوانی در خرید، بازار در رکود فرو رفت. متاسفانه سطح زیر سواد آکادمیک در مین بعضی مشاوران املاک و مدیریت قیمت گذاری ملک به وسیله این این اشخاص ، ضعف اصلی حرفه مشاوران املاک به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.