بهبود وضعیت مسکن با راه حل مشاوران املاک

وضعیت مسکن با راه حل مشاوران املاک

در این مطلب می خواهیم در مورد بهبود وضعیت مسکن با راه حل مشاوران املاک برای شما بگیم . همان طور که می دانید وضعیت نابسامانی در بازار مسکن به وجود آمده است ، و شاهد افزایش قیمت مسکن در چند ماهه اخیر شده ایم ، با توجه به این وضعیت مشاوران املاک راه حل های را ارائه کردنده اند که در ادامه با آنها اشاره خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

وضعیت مسکن با راه حل مشاوران املاک

وضعیت مسکن با راه حل مشاوران املاک

وضعیت حال حاضر حاکی از آن است که افزایش هزینه مسکن در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به بیشرین حد خود در طول 6 سال اخیر رسیده است. در کنار یکی از فروشندگان منزل کلنگی که با مشاور املاک تماس داشته هستیم. از آن سوی خط صدایی به گوش می خورد که هزینه مسکن را با توجه به رشد سفته‌ بازی در این بازار مشخص می‌کند: “من خیرخواه شما هستم. چنان چه الان با این قیمت آن را بفروشی 1 ماه دیگه خونه‌ی خودت رو باید حدود صد میلیون بیشتر خریداری کنی، یه خیر به ما بده، منزلت رو رو به قیمت مناسب می‌فروشم. منزل شما ۱۸۰ متره، به این معنی که اگه متری نیم میلیون بیشتر برات بفروشم ۹۰ میلیون سود می کنی؛ چهل تومانش رو به من بده ۵۰ تومانش مال خودت”.

رشد تا ۷۰ ٪ قیمت مسکن

نیمه‌ی دوم اردیبهشت ماه امسال قیمت مسکن ها یکباره زیاد شدند. به گفته حسام عقبایی ـ نایب رییس اتحادیه املاک ـ قیمت بازار مسکن طی ۱۵ روز دوم اردیبهشت ماه در برخی نقطه های تهران تا ۷۰ ٪ بیشتر شده است نقطه به نقطه را تجربه کرد که با آغاز ماه رمضان دوباره موجب افت شد. پرش ۴۰ تا ۷۰ ٪ قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه سال گذشته در صورتی رقم خورد که این میانگین در فروردین ماه ۲۹.۵ ٪ بود. بازبینی عوامل اثر گذار بر تشنج ماهیانه‌ی ملک در پایتخت به کوچ درخواست کنندگان از بازارهای طلا و دلار به سمت مسکن مرتبط می‌شود.

مشاوران در گزانی ملک چه نقشی دارند

این منطقه خوب فروخته می شود، با قیمت بهتر می‌تونیم بفروشیم”. عامل دیگر در بازار مسکن به رفتار برخی واسطه‌های ملکی بر خواهد گشت که با اطلاع از شلوغ‌ترین ماه بازار ملک در طول حداقل 6 سال اخیر، به عنوان مشوق گرانی عمل می کنند. بعضی مشاوران املاک که عقبایی مدعی میباشد جواز ندارند، در منطقه های پرمشتری تهران، فروشنده ها را به ارائه قیمت‌های بیشتر رو به رو می کنند و عامل توجیه‌کننده‌ی این رفتار تورم انتظاری در بازار ملک می‌دانند. ولی واقعیت چیز دیگری است.

باز بینی تعداد معامله های ملک پایتخت طی 6 سال اخیر حاکی از آن است که اردیبهشت ماه یکی از بیشترین در خواست های ماه‌ها در بازار ملک بوده است. امسال با توجه به تاثیر زیاد بازار مسکن از التهاب بازارهای موازی، این تقاضا های بیشتر شده اند و هجوم مشتری های آپارتمان باعث شده قیمت بیش از حد رشد کند. ولی  پیش‌بینی شده است که در ماه های آینده قیمت ها پایین می آیند و میانگین افزایش قیمت ملک به محدوده ۳۰ ٪ باز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.