نکته های در مورد معاملات بنگاه های مسکن

نکته های در مورد معاملات بنگاه های مسکن

در این مطلب می خواهیم نکته های در مورد معاملات بنگاه های مسکن  برای شما دوستان عزیز بگیم. همان وطر که می دانید دغدغه ی بسیاری از افراد خرید یک خانه است و بر این اساس بعضی از افراد برای ابنکه یک خانه براساس آن ندازه پولی که دارند تهیه کنند به سراغ مشاوران املاک می روند. یکی از مهم ترین احتیاجات و در واقع اصلی ترین مشکلات حال حاضر مردم، تهیه خانه چه خرید یا اجاره و رهن باشد بر حسب اینکه این موارد بر عهده مشاورین املاک صورت می گیرد. پس اطلاع از مسائل اولیه در رابطه با خرید و فروش ملک و مستغلات و نحوه فعالیت این آژانس ها مهم است.

نکته های در مورد معاملات بنگاه های مسکن

نکته های در مورد معاملات بنگاه های مسکن

عقد یا قرارداد چیست؟

عقد یا قرارداد و یا معامله عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند فرد دیگر تعهد به امری کنند که مورد توافق آن ها است. یکی از شایع ترین عقد های که بیشتر در جامعه رواج دارد عقد بیع می باشد. عقد بیع عبارت است از ‘تملیک عین به عوض معلوم’

روش فعالیت بنگاه های مشاور املاک

الف) روش فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با نحوه کار فروشنده:

نحوه عملکرد کار در بنگاه های املاک عمدتاً به این صورت است که اشخاصی که می خواهند ملک های خود را بفروشند یا به شکل مستقیم به آژانس املاک مراجعه کنند و با گفتن مشخصات ملک خود شرط هایی برای فروش ملک خود را به آن ها بیان می کنند. یا به وسیله ی آگهی های روزنامه این کار را انجام می دهند.

ب) روش کار بنگاه های مشاور املاک متناسب با شرط های خریداران

دسته اول از کسانی که می خواهند خرید کنند

اولین دسته از خریداران افرادی هستند که برای تهیه مسکن یا زمین یا غیره به آژانس ها رجوع می کنند و اول خود مشاورین آژانس ها به گفتگو می پردازند. چنان چه این دسته از مشتری ها برای خریدن خانه یا آپارتمان به شکل نقدی بخواهد معامله را انجام دهد. مشاورین آن ها را به بساز و بفروش هایی ممکن است خودشان هم شریک آن ها باشند معرفی نمایند.
ولی در صورتی که این شهروندان می خواهند خرید اقساطی و غیره را انجام دهند. فایل های به آن ها داده می شود. در پایان هم در صورتی که با یکدیگر توافق کردند، خانه مورد نظر را می بینند  و برای انعقاد قرارداد فروشنده را به دفتر خود دعوت می نمایند. در این صورت دو طرف با ملاحظه مدارک مالکیت و مدارک همدیگر، مقدمه های انعقاد قرارداد را فراهم می سازند. در این مرحله اتحادیه املاک دارد عمل شده و بیع مامه های چاپی ای را به آژانس های املاک ارائه می کنند. در مرحله پایانی کافی است مشاور املاک اسامی خریدار، فروشنده و مشخصات خانه و دیگر ضوابط و شرایط معامله را در جاهای خالی پر نماید.

دسته دوم از خریداران

دومین دسته از خریداران احتمال دارد بساز و بفروش ها باشند که عمدتاً ملک های کلنگی و زمین ها را از طریق مشاورین از فروشنده خریداری می نمایند. می بایست بدانید که کار عمده و گسترده مشاورین در این مرحله و جایی که خود به عنوان خریدار وارد می شوند متمرکز می باشد.
برخی از مشاوران املاک در این مرحله روش های زیادی را برای پایین آوردن بهای املاک انجام می دهند. به این نحو که از فروشنده دعوت می شود که برای گفت گو در مورد قیمت و غیره به دفتر آن ها مراجعه نماید. ولی بدون آن که از پیش خریداری وجود داشته باشد یا در صورتی که خریدار بود با او در این مورد هماهنگی کنند، پس از این که عملیات ذکر شده را چندین بار انجام دادند و فروشنده به این باور رسید که خانه او مشتری ندارد، یا بساز و بفروش ها تماس گرفته و آن ها را به همراه فروشنده دعوت می نمایند. بعد وارد مذاکره می شوند و خانه را به بهای کم و گاه ثمن بخس خریداری می نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.