عامل گرانی مشاوران امکلاک هستند

عامل گرانی مشاوران امکلاک هستند

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه عامل گرانی مشاوران امکلاک هستند برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم . همان طور که می پانید بازار مسکن و خرید و فروش ملک رشد کرده و این باعث شده که مشاورین املاک قیمت املاک را زیاد کنند. در ادامه با توضیحات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

عامل گرانی مشاوران امکلاک هستند

عامل گرانی مشاوران امکلاک هستند

در طول ماه های قبل همزمان با بیشتر شدن قیمت مسکن ، نوک پیکان انتقادات به سمت بنگاه داران چرخیده و بعضی فعالان بازار، بنگاهداران را به عنوان یکی از عامل گرانی خانه معرفی نموده اند.

به تازگی فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن 3 فاکتور مشاوران املاک، بی ثباتی ارز و مسائل بزرگ اقتصادی را عامل بیشتر شدن هزینه ها میداند. به هر حال مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با رد کردن این موضوع اعلام نمود: مشاوران املاک تمایل دارند قیمت مسکن بیشتر نشود.

از طرفی دیگر خیلی از مردم اعتقاد دارند نقش مشاوران املاک در ساخت نوسانات در بازار مسکن بی دلیل است. هر چند که قسمت مهم فعالان این صنف این موضوع را کنارزده است و اعتقاد دارد آن چه موجب می شود هزینه مسکن دچار تنزل پیدا کند، زیاده خواهی برخی مالکان و فکر غلط آن ها در زمنیه عقب ماندن اهمین ملک آن ها نسبت به سایر  املاک مناطق یا حتی در مقایسه با نرخ ارز و دلار می باشد که همزمان با بیشتر شدن قیمت ارز، در صورتی که ملک خود را با قیمت بالا نفروشند، از رشد بازار عقب خواهند ماند؛ به این دلیل اقدام به بیشتر کردن قیمت ملک خود می نمایند.

نظر یک مشاور در زمینه واسطه میان خریدار و فروشنده

ارسلان محمدی زاده، مشاور املاک تحصیلکرده در یکی از منطقه های مرکزی تهران در گفت وگوی در مورد تاثیر گذاری هم صنفان وی بر هزینه مسکن اظهار کرده: مشاوران املاک بر اساس قانون صرفا به شغل واسطه گری ،دلالی، و پیدا کردن خریدار و فروشنده مسکن سرگرم شده اند و هیچگاه در مورد قیمت ها اظهار نظر نمی کنند؛ اشخاصی که خواهان فروختن ملک خود می باشند، با رجوع به مشاوران املاک، واحد مسکونی آماده فروش را بر حسب نرخ دلخواه خود در دفتر مشاور املاک فایل می کنند و از طرفی دیگر آن هایی که خواهان خرید می باشند، بر حسب میزان توانایی و دارایی خود زمین مورد نظرشان را پیدا می کنند. مشاور املاک هم در این بین کمیسیون بابت واسطه گری را می گیرند.

مشاوران املاک با قیمت کم خریداری می کنند و گران می‌فروشند

بسیاری از مردم اعتقاد دارند مشاوران املاک در زمینه بیشتر شدن یا ثابت ماندن قیمت مسکن نقش تاثیر گذاری دارند و هرجا که زمین آماده فروختن، از وضعیت مناسبی برخوردار باشد، با قیمت مورد نظر فروشنده مخالفت کرده و می گویند رقمی که گفتی بسیار زیاده و خواهان ندارند و می بایست واحد مسکونی خود را با قیمت پایین تری بفروشی! بعد با امضای قرارداد صوری ملک را خریداری نموده و در آخر با قیمت بیشتری به مشتری دیگر خواهند فروخت. در این میان هم مالک اول متضرر می شود هم خریدار نهایی و آنکه سود می برد، خودِ بنگاهدار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.