اجاره‌ خانه در سال 1396 چقدر افزایش داشته است؟

اجاره‌ خانه در سال 1396 چقدر افزایش داشته است؟

همان طور که می دانید قیمت بازار مسکن رو به افزایش است و ما در اینجا این قیمت ها را در سال 1396 مورد بررسی قرار داده ایم و خواهید دید که بازار مسکن در این سال چقدر رشد داشته است . پس با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

این به شکلی است که افزایش برابر ۸.۹ ٪ در سال 1395 بوده است . در چند ماهه مختلف سال ۱۳۹۶ بالاترین اندازه شاخص اجازه خانه نسبت به چند ماهه مشابه سال گذشته، مرتبط بـه سه‌ ماهه چهارم معادل ۹.۳ ٪ و پایین ترین اندازه معادل ۷.۴ در سه‌ ماهه دوم بوده است.

شهرهای پرجمعیت

قیمت اجاره خانه در شهر های پرجمعیت به عدد ۱۰۸.۲ در سال ۱۳۹۶  رسید که نسبت به سال گذشته معادل ۸.۲ ٪ بیشتر شده است. این شاخص ۹.۹ ٪ برابر در سـال ۱۳۹۵ افزایش پیدا کرده است. بالا ترین میزان شاخص قیمت اجاره خانه در شهرهای پرجمعیت در سه‌ماهه‌های گوناگون سال ۱۳۹۶ نسبت به 3 ماهه مشابه سال گذشته ، مرتبط به 3 ماهه چهارم معادل ۹.۴ ٪ و پایین ترین حد افزایش مربوط به 3 ماهه دوم معادل ۷.۳ ٪ بوده است.

شهرهای با جمعیت متوسط

قیمت اجازه خانه در شهرهای با جمعیت متوسط بـه عـدد ۱۰۸.۸ در سال ۱۳۹۶ رسید که نسبت به سال قبل ۸.۸٪ بیشتر شده است، که پایین تر از سـال ۱۳۹۵ که معادل ۹.۴ ٪ بوده است. بالاترین میزانقیمت اجاره مسکن  در شهرهای با جمعیت متوسط در 3 ماهه‌های گوناگون سال ۹۶ نسبت به 3 ماهه سال گذشته ، مرتبط به 3 ماهه چهـارم، معـادل ۹.۳ ٪ و پایین ترین افزایش مرتبط به 3 ماهه دوم، معادل ۸.۲ ٪ بوده است.

شهرهای کم جمعیت

قیمت اجاره خانه در تیم شهرهای کم جمعیت به عدد ۱۰۹.۵ در سال ۱۳۹۶ رسیده است که نسبت به سال گذشته ۹.۵ ٪ بیشتر شده است که کمتر از افزایش معادل ۱۰.۳ سال ۱۳۹۵ ٪ بوده است. بالاترین میزان بیشتر شدن قیمت اجاره خانه در شهرهای کم جمعیت در 3 ماهه‌های گوناگون سال مورد بررسی قرار گرفته است و نسبت به 3 ماهه مشابه سال گذشته، مرتبط به 3 ماهـه چهارم، معادل ۱۰.۶ درصد و پایین ترین میزان افزایش مرتبط به 3 ماهه دوم معادل ۸.۳ درصد بوده است.

استان‌های گوناگون کشور

قیمت اجاره خانه در سال ۱۳۹۶ تمام استان‌های کشور نسبت به سال گذشته با بیشتر شدن قیمت اجاره همراه بود، به شکلی که بالاترین میزان افزایش مرتبط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۴.۵ ٪ می باشد. ضمناً استان‌های مازندران با ۱۱.۵ ٪ و استان مرکزی با ۱۱.۶ ٪ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند. پایین ترین میزان بیشتر شدن اجاره خانه مربوط به استان کرمانشاه معادل ۴.۵ ٪ است. ضمناً استان‌های البرز با ۶.۲ ٪ و هرمزگان با ۶ ٪ و  در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

اجاره‌ خانه در سال 1396 چقدر افزایش داشته است؟

اجاره‌ خانه در سال 1396 چقدر افزایش داشته است؟

آینده مسکن

  1. حسن محتشم مدیر انجمن انبوه سازان استان تهران : در آخرای تیرماه تا آخرای شهریور ماه ۱۳۹۶ به علت فصل جابه جایی خانه می بینید که در راستای اجاره خانه قیمت اجاره افزایش پیدا کرده است.
  2. علی چگینی رئیس دفتر اقتصاد مسکن و برنامه ریزی : در ادامه سال ۱۳۹۶ می بینید رونقی هرچند ملایم در بازار مسکن خواهیم بود و طبق روال دولت یازدهم در دولت دوازدهم هم ثبات بازار مسکن حفظ می شود.

جمع بندی:

همان طور که در بالا ملاحظه کردید و در تصویر دیدید در سال 1396 شاهد افزایش قیمت چند درصدی بودیم و پیش بینی می شود روند صعودی قیمت مسکن در آینده هم ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید



تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.